Slot売上金の分配打ち切りによるカナダOntario州競馬の危機(その2)

OLG近代化についての目的など振り返り。

Woodbineの泣き言記事を見てたら、6/20にOnrtario州の2012年度予算案が通過してたようだ。

州政府サイトから、OLG改革についての箇所を抜粋。
参照元2012 Ontario Budget: Chapter I: Transforming Public Services

Modernizing the Ontario Lottery and Gaming Corporation (OLG)

OLGの近代化

Based on OLG’s strategic business review, the government has directed it to modernize its operations. In doing so, OLG will maximize its return to government by increasing its revenues, becoming more efficient, and broadening the role of the private sector in its operations and capital requirements. Proposals include:

OLGの戦略的ビジネスレビューに基づき、政府はその運営を近代化するよう指示をした。そうするなかで、OLGはその運営と必要資本の中で、民間セクターの役割を拡大し、売上を増加させ、より効率的になることにより政府へのリターンを最大化するだろう。提案は以下を含む:

  • reconfiguring the number and location of gaming sites and tailoring the type of gaming activities at those sites, the benefits of which will be enhanced by ending the Slots at Racetracks Program effective March 31, 2013;
    • ゲーミングサイトの場所と数を再設定し、それらの場所にてゲーミングアクティビティのタイプを調整することにより、2013/3/31に有効になるSlots at Racetracks Programの終了により、その利益が増進されるだろう。
  • implementing a new fee model for municipalities hosting gaming sites;
    • ゲーミングサイトをホストする市政機関のための新たな手数料モデルの導入:
  • introducing a new sales channel for its lottery products by launching multi-lane sales at major retail outlets (e.g., grocery stores, drug stores, big box stores, etc.);
    • 主要な小売店(例:日用品店、薬局、大箱店)での複数ルートでの販売による、ロッタリー商品の新たなセールスチャネルの導入
  • increasing operational efficiencies at the OLG by broadening the role of the private sector through shifting day-to-day operations of gaming sites and lottery distribution to private operators; and
    • 日常的なゲーミングサイトやロッタリー販売所の運営を民間業者にシフトすることを通じて、民間セクタの役割を拡大することによりOLGでの運営上の効率性の増加
  • shifting to private-sector investment for the development and ownership of capital assets, where possible.
    • 可能であれば、資本的資産の所有権や開発に関する民間セクタの投資へのシフト

Modernizing the OLG will generate more than $600 million in additional revenue between 2012–13 and 2014–15, and more than $1 billion per year by 2017–18.

OLGの近代化は、2012-13年と2014-15年の間における売上増加6億ドル以上を*1、2017-18年までに毎年10億ドル以上を生み出す。

Since 1998, $3.7 billion has been provided to the horseracing industry in Ontario, including $345 million in 2011–12. As part of OLG’s modernization process, the government reviewed this support for the horseracing industry, as outlined in the previous government’s 1998 letter of intent. In doing so, the government determined that the industry needs to move towards greater self-sufficiency without government support. This will allow the industry to respond competitively to market demands for its racing product.

1998年以来、2011-12年の3.45億ドルを含む37億ドルがOntario州の競馬産業に提供されていた。過去の政府の1998年の基本合意書に沿って、OLGの近代化プロセスの一部として政府は競馬産業へのサポートを見直す。そうすることで、政府は、競馬産業は政府のサポートなしに、より大きく自給自足で前に進む必要があると判断した。これは競馬産業にその競馬商品に関するマーケットの要求に対して競争的に応えていくようさせた。

The government remains committed to supporting horseracing through its reduction to the Province’s pari-mutuel tax. This leaves wagering revenues with the industry for programming support.

政府は、州のパリミチュエル税に対する削減を通じて競馬をサポートするとコミットした状態にある。プログラミングサポートの代わりに、競馬産業に賭博売上を残すことになる。

Woodbineの泣き言記事の要旨。

  • slots-at-racetracks プログラムの終了により売上は50%減となる
  • Woodbine競馬場の場長でCEOのNick Eavesによると、2013年4月までに新たな運営モデルがなければ運営できない。同プログラムの一部としてWoodbineのSlotをホストするために資本支出として数百万ドル投資してきた。2010年には3200万ドル。
  • 今後、3人の前閣僚による委員会にて、3年間50万ドルの資金の割当、移行のサポートが検討される。

北米の現存ステークスのうち、最古の歴史を持つとされる Queen's Plate も今週の153回目の施行が最後となってしまうかもしれない。

*1:2012-13年▲1億ドル、2013-14年2億ドル、2014-15年5億ドルで、合計の収益が6億ドルということみたいです。 BALANCING THE BUDGET